ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Στα πλαίσια του προγράμματος μας ΄Διευκολύνοντας την ομαλή μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό” που και φέτος θα δουλέψουμε, έχουμε ξεκινήσει ήδη κάποιες δράσεις.

Έτσι λοιπόν στις 22 Δεκεμβρίου κάναμε την πρώτη μας επίσκεψη στο διπλανό μας δημοτικό σχολείο, το 15ο δημοτικό Κερατσινίου, είπαμε σε όλους τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα και μπήκαμε στις τάξεις της πρώτης κυρίως έτσι ώστε να έχουμε μια πρώτη επαφή με το διαφορετικό περιβάλλον των εκεί αιθουσών .Μας περίμενα οι δάσκαλοι εκεί, μας κέρασαν γλυκά, τα παιδιά είδαν και αδέρφια τους και φίλους τους αλλά και παλιούς συμμαθητές τους.20221222_102123

Ήταν μια επίσκεψη και μια πρώτη , ανώδυνη, επαφή με το χώρο του μεγάλου σχολείου.

Ακόμη στις 25 Ιανουαρίου επισκέφτηκε το σχολείο μας η σχολική ψυχολόγος του δήμου κυρία Ζέτα Κωνσταντινίδου και μίλησε σε γονείς που είχαν έρθει, για το θέμα της ομαλής μετάβασης  των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, τους έλυσε απορίες και προσπάθησε να τους διώξει το όποιο άγχος τυχόν είχαν.

20230125_104540

Ακόμη στα μέσα Μαΐου παρακολουθήσαμε μάθημα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού

20230515_082119

20230515_082723

20230515_083654

20230515_083020

 

20230515_101407

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ

Από την άνοιξη και μετά δουλέψαμε ως project στην τάξη το θέμα Δημοτικό.

Ξεκινώντας με ένα ιστόγραμμα καταγράψαμε τις  όποιες γνώσεις είχαν τα παιδιά από το Δημοτικό

Τα παιδιά που είχαν αδέρφια στο δημοτικό ήξεραν και πιο πολλά πράγματα για αυτό και εκφράστηκαν περισσότερο

Στη συνέχεια είδαμε από τον υπολογιστή διάφορες εικόνες από δημοτικά αλλά και από το Δημοτικό Της Γειτονιάς μας όπου και πηγαίνουμε.

Κάναμε σύγκριση μεταξύ των δύο σχολείων

Μιλήσαμε για ομοιότητες και διαφορές

Ζωγραφίσαμε δίπλα δίπλα και τα δύο σχολεία

Προσπαθήσαμε να γράψουμε τη λέξη ΔΗΜΟΤΙΚΟ και τη λέξη  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Μετρήσαμε από πόσα γράμματα αποτελείται η κάθε λέξη

Επίσης με τα σώματά μας σχηματίσαμε τα γράμματα τις λέξειςΔΗΜΟΤΙΚΟ

Μιλήσαμε για τις τάξεις….Τι κοινό έχουν αλλά και Τι διαφορετικό…. για τις αυλές…. τις τουαλέτες….. την ύπαρξη κυλικείου….. την ύπαρξη πολλών δασκάλων και πολλών ειδικοτήτων

Συζητήσαμε για τα διαλείμματα Πόσα κάνουν εκεί και πότε και πόσα θα κάνουμε εμείς στο νηπιαγωγείο…. κάθε πότε χτυπάει το κουδούνι

Καναμε ως κατασκευή ΄μία μακέτα με τα δύο σχολεία αλλα και ένα χάρτη πο έδειχνε τη διαδρομή από το ένα σχολείο ως το άλλο.

Θέλοντας να εμπλέξουμε και τους γονείς στη διαδικασία της μετάβασης των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό καλέσαμε τη σχολική ψυχολόγο του δήμου κερατσινίου-δραπετσώνας  η οποία μίλησε στους γονείς για το θέμα αυτό προσπαθώντας και να τους ηρεμήσει αλλά  και να τους προετοιμάσει  χωρίς να τους αγχώσει.

3η επίσκεψη…Πιο οργανωμένα πια επισκεφτήκαμε αποκλειστικά μόνο τα τμήματα των δύο πρώτων τάξεων όπου και παρακολουθήσαμε κανονικό μάθημα και μάλιστα είχαμε και δικά μας τετράδια και κρατήσαμε και …σημειώσεις.(Μάιος)

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση δασκάλων-νηπιαγωγών για την ετοιμότητα των παιδιών που έρχονται Α ́ τάξη.
Δημιουργία ατομικού φακέλου για κάθε νήπιο,με όλα όσα είχαμε κάνει όλο αυτο το διάστημα…ζωγραφιές..φύλλα εργασίας…κατασκευές (Μάϊος)
Συμπλήρωση ερωτηματολογίου από τους γονείς σχετικά με τις απόψεις και τις προσδοκίες τους όσον
αφορά την επικείμενη είσοδό τους στο δημοτικό σχολείο
Συμπλήρωση ερωτηματολογίου εκπαιδευτικών οι οποίοι το τρέχον σχολικό έτος διδάσκουν στην
Α ́Δημοτικού.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *