Δανειστική Βιβλιοθήκη

Η δανειστική βιβλιοθήκη είναι μια εξαιρετικά επωφελής διαδικασία για τα παιδιά. Η αγάπη για το βιβλίο και η φαντασία ανεβαίνουν κατακόρυφα, η ταύτιση με θετικά παραδείγματα και στάσεις ζωής ωφελεί την ψυχική υγεία των παιδιών ενώ η όλη διαδικασία διεξάγεται στην τάξη μας με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε το παιδί να αποκομίζει κέρδη και ευχαρίστηση σε όλα τα στάδια, σε γνωστικό και ηθικό επίπεδο.

ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΣΤΕ: ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ

Θα δανειστούμε συνολικά ο καθένας περίπου 25 φορές όλη τη χρονιά ενώ στο σχολείο θα διαβάσουμε πολλά προσεκτικά επιλεγμένα παραμύθια.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
? Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο του μέχρι ΚΑΙ την Τετάρτη, δε μπορεί να δανειστεί για την ερχόμενη εβδομάδα.
? Το βιβλίο πρέπει να επιστρέφεται στην κατάσταση που παραλήφθηκε: ατσαλάκωτο, αζωγράφιστο, χωρίς τσακίσεις, λερώματα και μουτζουρώματα. Βιβλίο που καταστράφηκε πρέπει να αντικατασταθεί.
? ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: Όποιο παιδί το επιθυμεί, μπορεί να ζωγραφίζει ο,τι του άρεσε από το παραμύθι στην ειδική σελίδα που θα του δίνεται μαζί με το βιβλίο. Η ωραιότερη κάθε εβδομάδα προσπάθεια (και όχι η ωραιότερη ζωγραφιά) θα βραβεύεται ενώ στο τέλος ένα δώρο θα δοθεί στο παιδί με τις περισσότερες και πιο καλές προσπάθειες.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ. Κανένα παιδί δεν βαθμολογείται και όλα επιβραβεύονται.
? Παιδί που δεν έρχεται την Παρασκευή στο σχολείο δε μπορεί να δανειστεί.

Ημερομηνίες δανεισμών (από τις 30/10 ισχύουν και για το β” τμήμα)
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: 9/10, 16/10, 30/10
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: 6/11, 13/11, 20/11, 27/11
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: 4/12, 11/12
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: 8/1, 15/1, 22/1, 29/1
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: 5/2, 12/2, 19/2, 26/2
ΜΑΡΤΙΟΣ: 4/3, 11/3, 18/3
ΑΠΡΙΛΙΟΣ: 1/4, 8/4, 15/4
ΜΑΙΟΣ: 14/5, 21/5

Παρακαλούμε θερμά για τη συνεργασία σας ώστε να ενισχύσουμε ουσιαστικά την αγάπη για το βιβλίο.

Πώς διαβάζουμε στα παιδιά
-Διαβάζουμε την ώρα που επιθυμεί και το παιδί και όχι καταναγκαστικά.
-Σεβόμαστε το δικαίωμά του κάποια στιγμή/μέρα να μη θέλει να διαβάσει
-Διαβάζουμε το παραμύθι με το παιδί δίπλα μας ώστε να βλέπει τις εικόνες.
-Δείχνουμε στο παιδί ακριβώς που διαβάζουμε ώστε να βλέπει και την αντιστοίχιση της φωνής μας σε φθόγγους, λέξεις, προτάσεις αλλά και τη φορά με την οποία διαβάζουμε (αριστερά προς τα δεξιά).
-Συζητάμε πάντα με το παιδί για την ιστορία που διαβάσαμε και το ρωτάμε τι του άρεσε, τι το προβλημάτισε, ποιος ήρωας του άρεσε πιο πολύ και γιατί.
-Ζητάμε από το παιδί να μας αναδιηγηθεί, να μας ξαναπεί δηλαδή την ιστορία με δικά του λόγια (ίσως και την επόμενη μέρα).
-Ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει αν θέλει στην ειδική σελίδα ο,τι του άρεσε περισσότερο. Αν θέλουμε να το βοηθήσουμε του δείχνουμε σε ένα ΑΛΛΟ χαρτί κάποιο σχέδιο ή κάποιον τρόπο. Καλό όμως είναι να μην εγκλωβίσουμε τη φαντασία του στις δικές μας σκέψεις/απόψεις/εκδοχές. Οπότε καλύτερα αφήστε το παιδί ελεύθερο.

Η διαδικασία είναι διαφορετική για κάθε τμήμα, σχεδιάζεται από τους νηπιαγωγούς και υλοποιείται από τα παιδιά.

Α” ΤΜΗΜΑ
Δύο παιδιά βιβλιοθηκάριοι κάθε δίμηνο θα τοποθετούν όλα τα διαθέσιμα βιβλία με όψη προς τα παιδιά. Κάθε παιδί θα καλείται με τη σειρά να επιλέγει το βιβλίο της αρεσκείας του και να το κατοχυρώνει γράφοντας τον τίτλο του στην ειδική καρτέλα δανεισμού. Το βιβλίο μαζί με το ντοσιέ με τις λευκές σελίδες ζωγραφικής θα τοποθετούνται στην ειδική τσάντα της δανειστικής βιβλιοθήκης την οποία το παιδί θα παίρνει κατά την αποχώρησή του την Παρασκευή.

Β” ΤΜΗΜΑ
Σε ένα ντοσιέ και μέσα σε 25 διαφάνειες είναι φωτοτυπημένα τα 25 εξώφυλλα των 25 βιβλίων που έχουμε για δανεισμό στο σπίτι. Κάθε Παρασκευή πρωί όλα τα βιβλία της δανειστικής ?στρώνονται ? στο δάπεδό  μας, ενώ κάθε νήπιο κρατάει και μία καρτέλα με το όνομά του.

Διαλέγει το βιβλίο που του αρέσει, και αφού το πάρει στα χέρια του, τοποθετεί την ονομαστική του καρτέλα μέσα στη διαφάνεια με το φωτοτυπημένο εξώφυλλο.

Έτσι ξέρουμε ότι αυτό το παιδί έχει αυτό το βιβλίο. Όταν επιστρέψει το βιβλίο, θα βγάλει και το όνομά του από τη διαφάνεια.

Το βιβλίο τώρα που παίρνει στο σπίτι, το τοποθετεί σε ένα φάκελο, αυτόν τον χάρτινο με το λάστιχο, μαζί με ένα μπλε τετράδιο μισό-μισό.

Μέσα στο τετράδιο συρράπτουμε και μία σχετική με το βιβλίο εργασία, την οποία κάνει το παιδί στο σπίτι και μαζί με το βιβλίο, το φάκελο και το τετράδιο μάς τα φέρνει το παιδί τη Δευτέρα, όπου τα κοιτάμε όλοι μαζί.  Η εργασία σχετίζεται με την αγαπημένη του εικόνα από το βιβλίο, ή τον ήρωα του βιβλίου, ή το συγγραφέα, ή τον τίτλο ή κάτι άλλο, πάντα σχετικό.

Καλά διαβάσματα, καλές βιβλιοπεριπέτειες!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *