Δημιουργώντας το πρώτο σκαλοπάτι για φέτος
Τμήμα Α”
Μετρώντας 25 μέρες πια στο σχολείο, μπορούμε να πούμε ότι θέσαμε με τα παιδιά τις βάσεις για μια όμορφη χρονιά. Τα αρχικά προβλήματα στην προσαρμογή και τις απότομες συμπεριφορές ελαχιστοποιήθηκαν και πλέον έχουμε θέσει τις περισσότερες ρουτίνες σε εφαρμογή. Μας επιτρέπετε να σας τις συστήσουμε;
Δανειστική Βιβλιοθήκη
Ξεκινήσαμε σήμερα Παρασκευή 6 Οκτωβρίου με τον πρώτο μας δανεισμό. Τα παιδιά έζησαν την νέα εμπειρία του δανεισμού βιβλίων ενώ οι πρώτοι μας βιβλιοθηκάριοι ήταν ο Χρήστος και ο Έκτορας.
Τα παιδιά θα δανειστούν συνολικά 24 βιβλία μέχρι και τέλος Μαϊου μέσα από μια ιδιαιτέρως επωφελή γι” αυτά διαδικασία.
Τα βιβλία απλώνονται στα τραπέζια από τους βιβλιοθηκάριους. Τα παιδιά παίρνουν το Ατομικό τους δελτίο Δανειστικής Βιβλιοθήκης και επιλέγουν ένα βιβλίο. Ακολούθως γράφουν- όπως το καθένα μπορεί και πάντα με τη βοήθειά μας όπου χρειάζεται- τον τίτλο του παραμυθιού στο ειδικό αριθμημένο πλαίσιο και κατόπιν τοποθετούν το βιβλίο τους στην προσωπική τους τσάντα δανειστικής όπου βρίσκεται ήδη ο φάκελός τους με αριθμημένες σελίδες για να ζωγραφίζουν ό,τι τους άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που δανείστηκαν.
Μέσα στην τσάντα τους δόθηκε ένας σελιδοδείκτης ενώ στο φάκελό τους υπήρχαν αφίσες και ενημερωτικά σημειώματα.
Το μουσικό κουτί
Κάθε Παρασκευή ένας μαθητής κληρώνεται να παίρνει το μουσικό κουτί το οποίο ανοίγοντάς το παίζει μουσική. Μέσα όμως έχει και δύο επιλεγμένα cd με παιδικά τραγούδια τα οποία μπορεί να ακούσει σπίτι του. Επιτρέφεται μαζί με το βιβλίο του. Το μουσικό κουτί πήρε πρώτη σήμερα η Κατερίνα.
Δανειστική βιβλιοθήκη γονέων
Κάθε Παρασκευή πρωί, οι γονείς θα μπορούν να δανείζονται βιβλία για τους εαυτούς τους από την ειδική δανειστική βιβλιοθήκη που υπάρχει γι” αυτούς και θα λειτουργήσει ως το τέλος της χρονιάς. Τα βιβλία θα εμπλουτίζονται αναλόγως της ανταπόκρισης.
Το κουτί των εκπλήξεων
Κάθε Παρασκευή ένας μαθητής παίρνει το Βιβλίο των Εκπλήξεων, ένα κουτί σε μορφή βιβλίου μέσα στο οποίο μπορεί να βάλει ο,τι θέλει και για το οποίο θα μιλήσει στους συμμαθητές του την Δευτέρα, όταν και θα το φέρει πίσω. Το παιδί απευθύνεται στα υπόλοιπα και είναι κάτι που τους δίνει μεγάλη χαρά. Το παιδί παραδίδει το βιβλίο των εκπλήξεων στο επόμενο παιδί της επιλογής του μέχρι να το πάρουν όλοι και να αρχίσουμε από την αρχή.
Ο Μυστικός Μαθητής
Κάθε Παρασκευή κληρώνουμε έναν μαθητή ο οποίος θα είναι ο Μυστικός Μαθητής της εβδομάδας. Κανένα παιδί δε γνωρίζει ποιος είναι αυτός που κληρώθηκε (μυστικός γαρ). Την επόμενη Παρασκευή ο μυστικός μαθητής αποκαλύπτεται και αν είχε καλή συμπεριφορά και τηρούσε τους κανόνες της τάξης, παίρνει ένα δωράκι. Αν δεν είχε ιδιαιτέρως καλή συμπεριφορά, το όνομά του ξαναμπαίνει στην κληρωτίδα και λογικά θα έχει νέα ευκαιρία να επιβραβευτεί.
Ο Βασιλιάς/Βασίλισσα της Εβδομάδας
Κάθε εβδομάδα κληρώνουμε ένα παιδί που γίνεται ο βασιλιάς ή βασίλισσα της εβδομάδας. Αυτό το παιδί μπορεί να επιλέγει πρώτο που θα παίξει, να διαλέγει παιχνίδια που θα παίζουμε ομαδικά καθώς και να καλέσει στο σχολείο όποιον δικό του άνθρωπο θέλει προκειμένου να φτιάξουμε ή να κάνουμε κάτι μαζί. Αυτην την εβδομάδα βασίλισσα είναι η Ειρήνη ενώ προηγήθηκαν η Κατερίνα και η Παναγιώτα.
Ο κήπος
Σύντομα θα αρχίσει σε πιο συστηματική βάση η ενασχόλησή μας με τον κήπο. Τα παιδιά θα φυτέψουν κηπευτικά και θα αναλάβουν την φροντίδα τους (εργασίες που μπορούν να κάνουν). Η δραστηριότητα θα τους δώσει πολλή γνώση, χαρά και ενθουσιασμό για τη συνέχεια. Ίσως καταφέρουμε να μαγειρέψουμε κάποιο φαγητό από τα λαχανικά μας όπως πρόπερσι.
Συμβούλια
Σύντομα θα ξεκινήσουμε και τα συμβούλια τάξης όπου κάθε παιδί θα παίρνει το λόγο για να θέσει θέμα προς συζήτηση στην ολομέλεια. Το λόγο μπορεί κάθε παιδί να πάρει μόνο μία φορά καθώς έπειτα παραδίδει την κάρτα που του δίνει το δικαίωμα να μιλήσει. Έτσι, τα παιδιά μαθαίνουν να συγκεντρώνουν τη σκέψη τους, να σέβονται τη σειρά του άλλου, να αναπτύσσουν επιχειρήματα και να ακούνε άλλες απόψεις.
Προηγουμένως
Ασχοληθήκαμε αρκετά με το όνομά μας, την ταυτότητά μας, τις προτιμήσεις μας, την οικογένειά μας, τον εαυτό μας γενικότερα. Δημιουργήσαμε το όνομά μας και το αρχίγραμμά μας με διάφορους τρόπους, φτιάξαμε ταυτότητα αφού πρώτα μετρηθήκαμε σε ύψος και ζυγιστήκαμε ενώ παίξαμε και πολλά παιχνίδια αναγνώρισης, ταύτισης και χρονικής ακολουθίας.
Υπογράφοντας…
Βρίσκοντας το όνομά μας μέσα στην τάξη…
Ζωγραφίζοντας τον εαυτό μας… ή μπορεί και κάποιον που θυμηθήκαμε
Βλέποντας τον εαυτό μας στον καθρέφτη…Σχηματίζοντας το όνομά μας με γράμματα…
Επίδειξη καράτε την ημέρα σχολικού αθλητισμού. Παρακολουθούμε αμίλητοι κι ας μην μπορείτε να μας δείτε…
Οι κανόνες
Αχ, αυτοί οι κανόνες. Που καταστρατηγούνται, που ξεχνιούνται, που «τι τους θέλουμε» ακούς γι” αυτούς. Και επιμένουμε. Γιατί μόνο μέσα από το χτίσιμο μιας δυνατής ομάδας με σεβασμό στους άλλους, μπορούμε να δημιουργήσουμε σπουδαία αποτελέσματα.
Εις το επανειπείν…