Δανειστική βιβλιοθήκη (και όχι μόνο): ξεκινάμε σιγά σιγά…

(Τμήμα Α” – Σύντομα θα ξεκινήσει με το δικό της τρόπο κι εκείνη του τμήματος β”)

Η δανειστική βιβλιοθήκη είναι μια εξαιρετικά επωφελής διαδικασία για τα παιδιά. Η αγάπη για το βιβλίο και η φαντασία ανεβαίνουν κατακόρυφα, η ταύτιση με θετικά παραδείγματα και στάσεις ζωής ωφελεί την ψυχική υγεία των παιδιών ενώ η όλη διαδικασία διεξάγεται στην τάξη μας με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε το παιδί να αποκομίζει κέρδη και ευχαρίστηση σε όλα τα στάδια, σε γνωστικό και ηθικό επίπεδο.

ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΣΤΕ: ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ

Θα δανειστούμε συνολικά ο καθένας 26 φορές όλη τη χρονιά ενώ στο σχολείο θα διαβάσουμε πάνω από 100 προσεκτικά επιλεγμένα παραμύθια.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
? Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο του μέχρι ΚΑΙ την Τετάρτη, δε μπορεί να δανειστεί για την ερχόμενη εβδομάδα.
? Το βιβλίο πρέπει να επιστρέφεται στην κατάσταση που παραλήφθηκε: ατσαλάκωτο, αζωγράφιστο, χωρίς τσακίσεις, λερώματα και μουτζουρώματα. Βιβλίο που καταστράφηκε πρέπει να αντικατασταθεί.
? ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: Όποιο παιδί το επιθυμεί, μπορεί να ζωγραφίζει ο,τι του άρεσε από το παραμύθι στην ειδική σελίδα που θα του δίνεται μαζί με το βιβλίο. Η ωραιότερη κάθε εβδομάδα προσπάθεια (και όχι η ωραιότερη ζωγραφιά) θα βραβεύεται ενώ στο τέλος ένα δώρο θα δοθεί στο παιδί με τις περισσότερες και πιο καλές προσπάθειες.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ. Κανένα παιδί δεν βαθμολογείται και όλα επιβραβεύονται.
? Παιδί που δεν έρχεται την Παρασκευή στο σχολείο δε μπορεί να δανειστεί.

Ημερομηνίες δανεισμών:
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: 9/10, 16/10, 23/10, 30/10 – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: 6/11, 13/11, 20/11, 27/11
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: 4/12, 11/12 – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: 8/1, 15/1, 22/1, 29/1
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: 5/2, 12/2, 19/2, 26/2 – ΜΑΡΤΙΟΣ: 4/3, 11/3, 18/3
ΑΠΡΙΛΙΟΣ: 1/4, 8/4, 15/4 – ΜΑΙΟΣ: 14/5, 21/5

Πώς διαβάζουμε στα παιδιά
-Διαβάζουμε την ώρα που επιθυμεί και το παιδί και όχι καταναγκαστικά.
-Σεβόμαστε το δικαίωμά του κάποια στιγμή/μέρα να μη θέλει να διαβάσει
-Διαβάζουμε το παραμύθι με το παιδί δίπλα μας ώστε να βλέπει τις εικόνες.
-Δείχνουμε στο παιδί ακριβώς που διαβάζουμε ώστε να βλέπει και την αντιστοίχιση της φωνής μας σε φθόγγους, λέξεις, προτάσεις αλλά και τη φορά με την οποία διαβάζουμε (αριστερά προς τα δεξιά).
-Συζητάμε πάντα με το παιδί για την ιστορία που διαβάσαμε και το ρωτάμε τι του άρεσε, τι το προβλημάτισε, ποιος ήρωας του άρεσε πιο πολύ και γιατί.
-Ζητάμε από το παιδί να μας αναδιηγηθεί, να μας ξαναπεί δηλαδή την ιστορία με δικά του λόγια (ίσως και την επόμενη μέρα).
-Ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει αν θέλει στην ειδική σελίδα ο,τι του άρεσε περισσότερο. Αν θέλουμε να το βοηθήσουμε του δείχνουμε σε ένα ΑΛΛΟ χαρτί κάποιο σχέδιο ή κάποιον τρόπο. Καλό όμως είναι να μην εγκλωβίσουμε τη φαντασία του στις δικές μας σκέψεις/απόψεις/εκδοχές. Οπότε καλύτερα αφήστε το παιδί ελεύθερο.

Η διαδικασία
Δύο παιδιά βιβλιοθηκάριοι κάθε Παρασκευή (ομάδα επιμελητών) θα τοποθετούν όλα τα διαθέσιμα βιβλία με όψη προς τα παιδιά. Κάθε παιδί θα καλείται με τη σειρά να επιλέγει το βιβλίο της αρεσκείας του και να το κατοχυρώνει γράφοντας τον τίτλο του στην ειδική καρτέλα δανεισμού. Το βιβλίο μαζί με το ντοσιέ με τις λευκές σελίδες ζωγραφικής θα τοποθετούνται στην ειδική τσάντα της δανειστικής βιβλιοθήκης την οποία το παιδί θα παίρνει κατά την αποχώρησή του την Παρασκευή.

Καλά διαβάσματα, καλές βιβλιοπεριπέτειες!

karta_melous_daneistikisdaneistiki2015_5Επάνω οι ατομικές καρτέλες μας. Κάτω ο ατομικός φάκελός μας και η τσάντα στην οποία θα μπαίνουν όλα τα ωραία μας. daneistiki2015_4Τα διαθέσιμα βιβλία μας είναι 30. Τα παιδιά τα βλέπουν και επιλέγουν μόνα τους αυτό που θέλουν περιμένοντας τη σειρά τους.  daneistiki2015_2Μόλις πάρουμε την καρτέλα μας και το βιβλίο της αρεσκείας μας, γράφουμε στο αντίστοιχο κουτάκι δανεισμού τον τίτλο του παραμυθιού (όπως μπορούμε). Πρόκειται για λειτουργική αντιγραφή που θα μας οδηγήσει σταδιακά και στη γραφή.  daneistiki2015_1aΣτους Δανεισμούς μας θα ενταχθούν πολύ σύντομα και μουσικές και τραγούδια. Περισσότερα προσεχώς…

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *