Δανειστική βιβλιοθήκη 2ου τμήματος
Τη δανειστική μας βιβλιοθήκη εμείς την ξεκινήσαμε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου, μιας τα παιδιά πια έχουν προσαρμοστεί και αρχίζουν να εξοικειώνονται με πολλούς από τους κανόνες της τάξης.
Έτσι λοιπόν αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με το βιβλίο, με τους τρόπους που του συμπεριφερόμαστε, με τις σχετικές του λέξεις, με το μέγεθός του, με το περιεχόμενό του καθενός και με όλα έχει να μας πει-δείξει ένα βιβλίο…..δηλαδή εξώφυλλο, συγγραφέα, σκιτσογράφο, εκδόσεις, οπισθόφυλλο κλπ.
Στην τάξη μας τα βιβλία της δανειστικής είναι άλλα, από τα βιβλία που έχουμε στη βιβλιοθήκη μέσα στην τάξη και τα έχουμε διαβάσει.
Τα βιβλία της δανειστικής δεν τα διαβάσουμε στο σχολείο, μόνο πολύ σπάνια, αλλά μόνο στο σπίτι και βρίσκονται σε σημείο ξεχωριστό από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας.
Σε ένα ντοσιέ και μέσα σε 25 διαφάνειες είναι φωτοτυπημένα τα 25 εξώφυλλα των 25 βιβλίων που έχουμε για δανεισμό στο σπίτι. Κάθε Παρασκευή πρωί όλα τα βιβλία της δανειστικής “στρώνονται “ στο δάπεδό μας, ενώ κάθε νήπιο κρατάει και μία καρτέλα με το όνομά του.
Διαλέγει το βιβλίο που του αρέσει, και αφού το πάρει στα χέρια του, τοποθετεί την ονομαστική του καρτέλα μέσα στη διαφάνεια με το φωτοτυπημένο εξώφυλλο.
Έτσι ξέρουμε ότι αυτό το παιδί έχει αυτό το βιβλίο. Όταν επιστρέψει το βιβλίο, θα βγάλει και το όνομά του από τη διαφάνεια.
Το βιβλίο τώρα που παίρνει στο σπίτι, το τοποθετεί σε ένα φάκελο, αυτόν τον χάρτινο με το λάστιχο, μαζί με ένα μπλε τετράδιο μισό-μισό.
Μέσα στο τετράδιο συρράπτουμε και μία σχετική με το βιβλίο εργασία, την οποία κάνει το παιδί στο σπίτι και μαζί με το βιβλίο, το φάκελο και το τετράδιο μάς τα φέρνει το παιδί τη Δευτέρα, όπου τα κοιτάμε όλοι μαζί. Η εργασία σχετίζεται με την αγαπημένη του εικόνα από το βιβλίο, ή τον ήρωα του βιβλίου, ή το συγγραφέα, ή τον τίτλο ή κάτι άλλο, πάντα σχετικό.
Αυτό το τετράδιο αποτελεί και ένα είδος εξέλιξης της πορείας του παιδιού από το Νοέμβρη μέχρι τον Ιούνιο, ένα είδος portfolio, αλλά πολύ πιο απλουστευμένο και που φυσικά το κοιτάνε και συνεχώς οι γονείς.